dimecres, 21 de gener del 2009

Sense Perdó

No sé perquè però les pel·lícules de l’oest sempre els agraden als nostres iaios. Sembla una qüestió de moda o de rol. En l’època de la joventut dels nostres iaios s’estilava veure pel·lícules de l’oest i ara s’estila veure pel·lícules d’assassins en sèrie o d’abundant violència, un de tants punts negatius de la societat d’avui en dia. Les modes canvien però no per això les coses que s’han estilat en el altres èpoques han de ser de mala qualitat o menor qualitat que les d’ara.

Amb tan sols els meus 20 anys d’edat, he vist canviar de moda moltes vegades, i sobretot ara que cada hivern canvien les modes de la roba. A més a les noves tecnologies, tenim avanços, continus, que provoquen que en poc de temps les coses queden antiquades, sent substituïdes per unes més modernes i més potents, o simplement amb una aparença distinta.

Sin Perdón és una pel·lícula de l’oest però en canvi a mi m’ha agradat bastant. L’argument era interessant i la pel·lícula em va passar molt ràpidament. A més el dia que la vaig veure després vaig anar a veure l’Intercanvi, una pel·lícula acabada d’estrenar que també es de Clint Eastwood. Són pel·lícules totalment diferent, però tant l’una com l’altra em van captivar molt en cada moment de la pel·lícula. Una intriga constant que no s’acaba fins que no acaba la pel·lícula.

Es tracta de pel·lícules que mantenen una tensió constant, amb alguns punts d’inflexió en els que pareix que tot s’ha resolt i després resulta ser una cosa totalment diferent i més embolicada.

En aquestes pel·lícules les tecnologies utilitzades son totalment diferents, ja que es lleven uns 30 anys de diferència, però tot i això les pel·lícules continuen tenint el seu encant, tant l’actual com la més antiga, perquè encara que els mitjos no eren els mateixos la capacitat d’aquest home per a fer-les si, amb més o menys experiència però amb la seua capacitat de direcció.

Finalment dir que aquestes pel·lícules, les d’aquest director, són molt recomanables. Almenys aquestes dues que he vist jo i que m’han agradat. Així que si voleu continuant investigant sobre ell i trobeu alguna pel·lícula interessant, i animeu-vos a comenteu-la i tots disfrutarem d’una altra bona pel·lícula, o proposeu-la per a edicions posteriors d’Espai Cinema, que mai venen mal les proposicions.